Center for Konfliktløsning

  • Center
    for Konfliktløsning
    • Om os
    • Kontakt
    • Arrangementer
    • Job hos os
    • Presse
  • Virksomheden
    – vi tilbyder
    • Uddannelser og kurser
    • Skrædder­syede forløb og konsulentydelser
    • Mægling
    • Trusler og vold
    • Konflikt­beredskab
    • Individuel konfliktfaglig sparring
  • Foreningen
    – vær med
    • Medlemskab
    • Foreningen
    • Konfliktrådgiverne
    • CfK-Ung
    • LIVIAfonden
  • Viden
    – om konflikter
    • Som vi ser konflikter
    • At møde og kommunikere om konflikter
    • Konflikt­mægling
    • Gen­oprettende retfærdighed
    • Internationalt
    • Interkulturel konflikt­løsning
    • Konflikter på arbejds­pladsen
    • Børn og unge
    • Social- og sundheds­området
    • Videoer
    • Podcast
    • Litteratur­henvisninger
    • Links
  • Eng
    lish
> Uncategorized > Center for Konfliktløsnings erfaringer fra arbejde i Ukraine

Center for Konfliktløsnings erfaringer fra arbejde i Ukraine

I Ukraine har borgerkrigen raset i flere år. Center for Konfliktløsning har været i det østeuropæiske land for at træne Røde Kors frivillige, der arbejder med internt fordrevne fra konfliktzonen.
Der er bl.a. tale om en række firedages kurser for de frivillige og ansatte i ukrainsk Røde Kors, som vores underviser Bjørn Nygaard har gennemført.
Det har både været lærerigt at arbejde med frivillige, og der har været forskellige udfordringer. CfK’s erfaringer indgår i en ny rapport fra Netværk for Konfliktforebyggelse og Fredsopbygning.
Bjørn Nygaard understreger, det er vigtigt, at indholdet og didaktikken i undervisningen skal tilpasses den lokale kontekst og kultur. Desuden fører et kursus sjældent til ny adfærd, hvorfor det er nødvendigt at følge op på forskellig vis for at skabe ændret konflikthåndteringsadfærd. For det tredje er det vigtigt at arbejde på det organisatoriske niveau frem for udelukkende at fokusere på kursusdeltagernes udfordringer.
Slutteligt, anbefaler Bjørn Nygaard, at man gør resultatet bæredygtigt ved at få lokale ambassadører og eksperter til at overtage og uddybe erfaringerne fra den eksterne ekspert.
CfK’s bidrag til rapporten kan læses her, og hele rapporten kan hentes her (begge dele er på engelsk).

Del ...

  • Share
  • Print
  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Skrevet i: Uncategorized

4. februar 2020 By Thomas Jazrawi

Center for Konfliktløsning

Suomisvej 4, 1927 Frederiksberg

Gl. Almindvej 33, 8800 Viborg

CVR: 1820 0988
Merkur Andelskasse: 84014250686
MobilePay: 85791

Email: center@konfliktloesning.dk
Telefon: +45 3520 0550

  • Facebook
  • Twitter

Sitemap   |   Privatlivspolitik   |   Login

Copyright © 2023 · Executive Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log ind

Dette website benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen. Vi formoder, at du er med på det. Acceptér Læs om privatlivspolitikken
Privatlivs- & cookie-politik

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
GEM & ACCEPTÈR