Viden

Velkommen til CfK's bibliotek for dig, som vil vide mere om konflikter, konfliktløsning og mægling.

Bøger

Vælg emne

Vælg emne
  • Alle
  • CfKs konfliktsyn (24)
  • Arbejdspladsen (14)
  • CfK i medierne (10)
  • Internationalt (9)
  • Børn & unge (7)
  • Konfliktmægling (3)

Medieformat

Medieformat
  • Artikler (28)
  • Podcast (11)
  • Fagbøger og rapporter (9)
  • Grafisk materiale (4)
  • Video (2)

Søg selv

Søg selv

Den skabende og ødelæggende konflikt

At konflikter i sig selv hverken er ‘gode’ eller ‘onde’, fremgår også af Galtungs klassiske konflikttrekant , hvor han viser,…

Artikler Fagbøger og rapporter
  

Konflikt og kontakt

Konflikt og kontakt – om at forstå og håndtere konflikter er Center for Konfliktløsnings grundbog Forfattere: Else Hammerich og Kirsten…

Fagbøger og rapporter
  

Konflikthåndtering på tværs af grænser

I denne podcast fortæller Birgitte Qvist Sørensen, daværende generalsekretær for Folkekirkens Nødhjælp, hvordan de håndterer konflikter i en international organisation…

Podcast
  

Dialogkaffe med Özlem Cekic

I bogen ‘Konflikt & Kontakt’ er der et helt kapitel om dialog, hvor Özlem Cekic spiller en central rolle. I…

Podcast
  

Den opmærksomme samtale

Podcast med Else Hammerich om støttende og afklarende samtaler med den ene part i konflikt

Podcast
  

Tonen på nettet

Podcastserie fra Radio 4 med konfliktmægler Jesper Bastholm Munk

Podcast
  

Hvorfor konflikter vi?

Der altid en ny lektie forbundet med en ny konflikt. Konflikter skaber nemlig afklaring. Og alle har brug for afklaring…

Podcast
  

Definition og konfliktsyn

Konflikter er uoverensstemmelser, der indebærer spændinger i og mellem mennesker. De drejer sig om en sag og påvirker en relation.

Artikler Fagbøger og rapporter
  

Konflikters eskalering

Enhver konflikt er unik og udfolder sig som et helt nyt drama, der ikke kan sættes på formel Alligevel lader…

Artikler
  

Konflikt som ejendom

“Konflikter kan skade mennesker så vel som sociale systemer. Det har vi lært i skolen. Det er derfor, vi har…

  

Reaktioner på konflikt

Tre basale reaktioner Hvordan reagerer man, når man udsættes for bebrejdelser, trusler, hån, grov sarkasme, mistænkeliggørelse, ufølsom magtanvendelse, eller når…

Artikler Fagbøger og rapporter
  

Ikkevoldens tankesæt

Alle mennesker har en ukrænkelig værdi og et potentiale for det gode. Der er et menneske bag fjendens maske. Som…

Artikler Fagbøger og rapporter
  

Vælg tags

Vælg tags
  • Alle
  • konflikthåndtering (35)
  • kommunikation (9)
  • podcast (9)
  • arbejdsmiljø (8)
  • dialog (7)
  • konfliktmægling (7)
  • strukturelle konflikter (7)
  • konflikthåndterende kultur (6)
  • ledelse (6)
  • internationale konflikter (5)
  • børn (4)
  • samfund (4)
  • artikel (3)
  • forhandling (3)
  • genoprettende retfærdighed (3)
  • konfliktniveauer (3)
  • konflikttrappen (3)
  • samarbejde (3)
  • unge (3)
  • dimensioner (2)
  • feedback (2)
  • forældre (2)
  • ikkevold (2)
  • konfliktvejledning (2)
  • krig (2)
  • skole (2)
  • værdier (2)
  • afklarende samtale (1)
  • alkohol (1)
  • cirkler (1)
  • eskalering (1)
  • fred (1)
  • fredsforhandlinger (1)
  • gruppemægling (1)
  • kernepunkter (1)
  • klima (1)
  • konfliktbarometer (1)
  • konflikthåndteringspolitik (1)
  • konfliktoptrapning (1)
  • krænkelser (1)
  • krop (1)
  • kulturforandring (1)
  • mobning (1)
  • nabokonflikter (1)
  • nærvær (1)
  • NATO (1)
  • nettet (1)
  • organisation (1)
  • Putin (1)
  • relation (1)
  • restorative justice (1)
  • sag (1)
  • skærm (1)
  • stemme (1)
  • Ukraine (1)