Center for Konfliktløsning

  • Center
    for Konfliktløsning
    • Om os
    • Kontakt
    • Arrangementer
    • Job hos os
    • Presse
  • Virksomheden
    – vi tilbyder
    • Uddannelser og kurser
    • Skrædder­syede forløb og konsulentydelser
    • Mægling
    • Trusler og vold
    • Konflikt­beredskab
    • Individuel konfliktfaglig sparring
  • Foreningen
    – vær med
    • Medlemskab
    • Foreningen
    • Konfliktrådgiverne
    • CfK-Ung
    • LIVIAfonden
  • Viden
    – om konflikter
    • Som vi ser konflikter
    • At møde og kommunikere om konflikter
    • Konflikt­mægling
    • Gen­oprettende retfærdighed
    • Internationalt
    • Interkulturel konflikt­løsning
    • Konflikter på arbejds­pladsen
    • Børn og unge
    • Social- og sundheds­området
    • Videoer
    • Podcast
    • Litteratur­henvisninger
    • Links
  • Eng
    lish
> Videnscenter > Podcast

Podcast

Radio 4 har skabt en podcastserie om tonen på nettet

Når net-skænderiet møder virkeligheden

“Husk du kun skal skrive ting til folk på nettet, som du vil sige i virkeligheden”. For er det en løsning på den hårde debattone på nettet at tage diskussionen i virkeligheden? Konfliktmægler Jesper Bastholm Munk giver gode råd til at debatterer på nettet.

Ignorer dem, der skriver grimt – eller hvad?

Camilla Søe, fortæller om grænseoverskridende beskeder, og hvad hun mener, vi alle bør gøre for ikke at “sende aben videre”, som hun kalder det. Reporter Sofie Ol Winkler giver inspiration til løsninger på den hårde debattone, når hun kommer ind og fortælle om, hvad de gør i andre lande. Endnu engang får vi besøg af konfliktmægler Jesper Bastholm Munk, der giver råd til, hvornår man skal droppe at indgå i en hed debat på nettet.

Løsningerne: Hvordan redder vi tonen på nettet?

Hvad har vi lært, når det kommer til at redde tonen på nettet?

 

Klimakrisens konstruktive side – interview med Rasmus Willig

Konflikthåndtering på tværs af grænser med Birgitte Qvist Sørensen

Dialogkaffe med Özlem Cekic

Mindeord over Else Hammerich (1936-2021)

 

Den opmærksomme samtale – med den ene part i en konflikt

CfK – Konfliktløsning · Den Opmærksomme Samtale

 

Samfundskabte konflikter – om samspillet mellem samfundet og relationelle konflikter

CfK – Konfliktløsning · Samfundsskabte Konflikter

Uperfekte dialoger – af og med Else Hammerich. Optagelsen baserer sig på Else Hammerichs tale ved overrækkelsen af Socialpolitisk Forenings Yggdrasilpris til Özlem Cekic i anledning af dennes bog Hvorfor hader de dig, mor?

https://konfliktloesning.dk/wp-content/uploads/2017/12/EH-Dialog.mp3

Del ...

  • Share
  • Print
  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Center for Konfliktløsning

Suomisvej 4, 1927 Frederiksberg

Gl. Almindvej 33, 8800 Viborg

CVR: 1820 0988
Merkur Andelskasse: 84014250686
MobilePay: 85791

Email: center@konfliktloesning.dk
Telefon: +45 3520 0550

  • Facebook
  • Twitter

Sitemap   |   Privatlivspolitik   |   Login

Copyright © 2023 · Executive Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log ind

Dette website benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen. Vi formoder, at du er med på det. Acceptér Læs om privatlivspolitikken
Privatlivs- & cookie-politik

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
GEM & ACCEPTÈR