Center for Konfliktløsning

  • Center
    for Konfliktløsning
    • Om os
    • Kontakt
    • Arrangementer
    • Job hos os
    • Presse
  • Virksomheden
    – vi tilbyder
    • Uddannelser og kurser
    • Skrædder­syede forløb og konsulentydelser
    • Mægling
    • Trusler og vold
    • Konflikt­beredskab
    • Individuel konfliktfaglig sparring
  • Foreningen
    – vær med
    • Medlemskab
    • Foreningen
    • Konfliktrådgiverne
    • CfK-Ung
    • LIVIAfonden
  • Viden
    – om konflikter
    • Som vi ser konflikter
    • At møde og kommunikere om konflikter
    • Konflikt­mægling
    • Gen­oprettende retfærdighed
    • Internationalt
    • Interkulturel konflikt­løsning
    • Konflikter på arbejds­pladsen
    • Børn og unge
    • Social- og sundheds­området
    • Videoer
    • Podcast
    • Litteratur­henvisninger
    • Links
  • Eng
    lish
> Ydelser > Trusler og vold

Trusler og vold

  • Ydelser
    • Uddannelser og kurser
    • Skrædder­syede tilbud
    • Mægling
    • Trusler og vold
    • Konflikt­beredskab
    • Individuel konfliktfaglig sparring
    • Sparring til konfliktmæglere
    • Etik og værdier

Håndtering af konflikter, trusler og vold på arbejdspladsen

Center for Konfliktløsning har i disse år et særligt fokus på forebyggelse af vold på arbejdspladsen og nedbringelse af brugen af magtanvendelse. Mange arbejdspladser oplever et behov for at blive bedre til konflikthåndtering og voldsforebyggelse. Det kan der være mange grunde til: øget pres på medarbejderne på grund af nedskæringer, øgede krav og forventninger fra nogle borgere, marginalisering af grupper i vores samfund – alt sammen vilkår der rummer potentiale for optrappede konflikter.

Vold og konflikter hænger ofte sammen, og vi ved, at destruktive konflikter, vold og trusler har store omkostninger menneskeligt, professionelt, økonomisk. Vi ved også, at arbejdspladser, der udvikler kompetencer i konflikthåndtering og voldsforebyggelse, kan nedbringe og nogle gange helt fjerne forekomsten af voldelige hændelser med øget tryghed, trivsel, faglig udvikling og borgertilfredshed til følge.

Et eksempel kunne være et kursus, som henvender sig til medarbejdere på arbejdspladser med behov for færdigheder i voldsforebyggelse. Det kan være medarbejdere i psykiatrien eller i skranken et sted, hvor vold forekommer, medarbejdere der arbejder med mennesker under pres eller demente ældre, det kan være politi, lærere, pædagoger m.fl.

Med et kursus i konflikthåndtering og voldsforebyggelse får man indsigt i konflikters dynamik og i baggrunden for vold og aggression. Man får redskaber til at deeskalere optrappede situationer, til at handle konstruktivt før, under og efter vold og trusler og man får praktisk træning i verbal og nonverbal kommunikation til at nedtrappe konflikter og truende situationer.

Vores kurser bliver altid skræddersyet til den enkelte arbejdsplads, men det vil typisk indeholde noget om:

  • Introduktion til grundmodeller til forståelse og udredning af konflikter.
  • Introduktion til nyere deeskalerings tilgange som Low Arousal og Safe Ward.
  • Arbejde med eksemplerne fra din hverdag og med egne og andres reaktioner og konfliktmønstre.
  • Fokus på kommunikation, der kan optrappe konflikter, og kommunikation, der kan skabe kontakt og afspænde en optrappet situation.
  • Træning af kernepunkter i basal konflikthåndtering og feedback på konkrete konflikter og dilemmaer.
  • Viden om hvad der sker, når konflikter udvikler sig til udadrettet aggression og vold.
  • Viden om hvad der er godt at have fokus på før, under og efter en voldsepisode.
  • Fokus på hvad den enkelte kan gøre, og hvad man i fællesskab på arbejdspladsen skal være opmærksomme på i forhold til voldsepisoder.
  • Træning i hvordan vi bedst muligt håndterer pludselige og optrappede situationer uden magtanvendelse
  • Fokus på hvad der er vigtigt at gøre efter en voldsom episode.

Kurset kunne være et 3-dages kursus og arbejdsformen vil være dynamisk med en vekselvirkning mellem teori og praksis, mellem korte oplæg fra underviserne, dialog og praktisk træning. Kurset vil være tilrettelagt sådan, at det vil være deltagernes egne erfaringer, der danner udgangspunkt for dialog og øvelser.

Del ...

  • Share
  • Print
  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Center for Konfliktløsning

Suomisvej 4, 1927 Frederiksberg

Gl. Almindvej 33, 8800 Viborg

CVR: 1820 0988
Merkur Andelskasse: 84014250686
MobilePay: 85791

Email: center@konfliktloesning.dk
Telefon: +45 3520 0550

  • Facebook
  • Twitter

Sitemap   |   Privatlivspolitik   |   Login

Copyright © 2023 · Executive Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log ind

Dette website benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen. Vi formoder, at du er med på det. Acceptér Læs om privatlivspolitikken
Privatlivs- & cookie-politik

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
GEM & ACCEPTÈR
 

Loading Comments...