UNDERVISER OG MÆGLER
as@konfliktloesning.dk
PRÆSENTATION
Allan Schurmann har blandt andet på grund af sit tidligere job i politiet stor praktisk erfaring med at lære konflikthåndtering på ‘den hårde måde’, MEN omsat til en ‘blød tilgang’ med respekt og oprigtig nysgerrighed for menneskers forskellighed – som ofte glemmes i konflikter. Det har ført til en særlig interesse for, hvilken betydning vores egen bevidsthed om magt, position, kontekst og relation har i håndteringen af konflikter. Det gælder også konflikter mellem leder og medarbejder på arbejdspladser eller i mødet mellem den professionelle og borgeren ved en skranke eller i telefonen. Allan har mange lærerige erfaringer med, hvor vanskeligt det kan være at bringe sin nye viden om konfliktløsning i spil på arbejdet – og i privatlivet. Han har derfor stor viden om, hvordan kurser og uddannelser gennemføres så de gør en forskel i praksis.
UDDANNELSE
Master i Ledelses- og Organisationspsykologi, Systemisk leder- og konsulentuddannelse fra MacMann Berg, Grunduddannelse i konfliktløsning og mægling fra Center for Konfliktløsning, Neuroaffektiv efteruddannelse og supervisionsforløb (biologisk traumebehandling), Manu-Vision kropsbehandler, GROW coaching og tidligere efterforsker i politiet.
ERFARING
Allan begyndte som underviser i Center for Konfliktløsning i 2002. Sideløbende arbejdede han frem til 2015 i politiet, hvor han bl.a. har undervist politistuderende, medarbejdere og ledere i konfliktløsning, mægling og ledelse i konflikter. Har stor erfaring med undervisning i konfliktløsning blandt ‘frontpersonale’ i faggrupper, der møder utilfredse borgere, kunder osv. Har været faglig leder af Konfliktråd i Københavns politi. Arbejder nu som organisationsudviklingskonsulent med strategisk kompetenceudvikling, trivsel, teamudvikling, konflikthåndtering, leder- og ledelsesudvikling og sparring af ledere i bl.a. konflikthåndtering.
CITAT
”Konflikter er om noget den perfekte anledning til at lære noget nyt – om dig selv og andre”