Krænkende oplevelser og adfærd
Vi kan både hjælpe med sparring til ledere eller konsulenter, som har ansvar for håndtering af krænkelsessager, og vi kan bistå organisationen med facilitering af genoprettende processer som ekstern upartisk tredjepart.
Konflikthåndtering og mægling kalder altid på omtanke og respekt for de involverede parter. Krænkelsessager er ekstra komplekse, dilemmafyldte og porøse - og dette kalder på kompetent håndtering.
Vi går til sagerne med en genoprettende og mæglende tilgang, der er optaget af den skade, der er sket, og parternes behov.
I denne tilgang er der tre fokusområder:
- De involverede oplever en professionel håndtering, hvor de selv spiller en aktiv rolle. Dermed kan de komme styrket ud af situationen.
- Samarbejdsrelationer kan repareres eller afsluttes med værdighed.
- Arbejdspladsen styrkes, og der kan skabes læring og varige kulturforandringer.
Den genoprettende og mæglende tilgang kan medvirke til at mindske sygemeldinger og opløsning af samarbejder, der kan koste dyrt både menneskeligt og økonomisk.
Kontakt os
Ring på 35 20 05 55 og få
en uforpligtende snak med os